وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
سرخط خبرها

بلینکن به ترکیه سفر خواهد کرد | حمایت از اسرائیل در دستور کار وزیر خارجه آمریکا

  • کد خبر: ۱۹۲۵۶۵
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
بلینکن به ترکیه سفر خواهد کرد | حمایت از اسرائیل در دستور کار وزیر خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور از روز یکشنبه و در میان جنگ در غزه، به مدت دو روز به ترکیه سفر خواهد کرد که حمایت از رژیم اسرائیل و نیز عضویت سوئد در ناتو در دستور کار این سفر قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بلینکن پس از دیدار روز جمعه از سرزمین های اشغالی، روز شنبه با همتایان عرب خود در امان پایتخت اردن دیدار کرد. با این حال اگرچه بلینکن برغم حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن از تل آویو مدعی حفاظت از غیرنظامیان از سوی این رژیم شد، اما تل آویو به این خواسته اش توجه نکرد و او دست خالی این سفر خود را به پایان رساند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه ای ادعا کرد که بلینکن در ترکیه، بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان در اسرائیل و نوار غزه تاکید خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که بلینکن همچنین درباره «تعهد مشترک ما برای تسهیل شرایط جهت افزایش و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غیرنظامیان غزه» و همچنین تضمین عدم آوارگی اجباری فلسطینیان در خارج از غزه گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا به رغم ارسال کمک های امنیتی و نظامی به اسرائیل مدعی شد، بلینکن همچنین درباره راه‌های «پایان دادن به خشونت، لفاظی‌ها، کاهش تنش‌های منطقه‌ای» و همچنین تلاش برای «صلح پایدار در خاورمیانه، از جمله ایجاد کشور فلسطین» گفتگو خواهد کرد.

سفر بلینکن به ترکیه درحالی انجام می شود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه گفت که به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه، تمام ارتباطات خود را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پایان می دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود، به دیدار بلینکن و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اشاره نکرده است اما با این حال مقامات آمریکایی که با بلینکن سفر می کنند، اعلام کردند که احتمال این دیدار وجود دارد.

به گفته یک مقام آمریکایی، بلینکن در آنکارا همچنین درباره اوکراین و نهایی کردن عضویت سوئد در ناتو که ترکیه مدتها با آن مخالف بود، گفتگو خواهد کرد.

اردوغان اخیرا پروتکل الحاق سوئد به ناتو را پس از ۱۷ ماه بن بست به پارلمان ترکیه ارائه کرده اما این روند هنوز تکمیل نشده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->